6/12/2016

KUUKAUDEN KOSMETIIKKAVINKKI - URTEKRAM

Jotkut varmaankin muistavatkin miten minä liputan Lushin kosmetiikan puolesta ja niitä purnukoita löytyykin mun kotoa vino pino. Ylipäätään kaikki eettinen luomukosmetiikka kiinnostaa ja uusin löytö mulla onkin Urtekram. En ihan tiedä miten olen edes voinut ohittaa koko merkin, sillä sitä tuntuu olevan vähän kaikkialla Alepoista Sokoksiin ja Anttiloista Cittareihin.

Syy miksi halusin nostaa Urtekramin esille on varmaankin se, etten keksi yhtään hyvää syytä olla mainostamatta vegaanista budjettikosmetiikkaa johon ehkä jollain opiskelijallakin on varaa. Lushille ei meinaan mennä paljon shoppailemaan jos elelee opintotuen varalla. Luomukosmetiikkaa ylipäätään useat jättävät ostamatta koska se kustantaa enemmän kuin ns. normaali kosmetiikka, mutta omasta mielestäni sillä saa parempaa vastinetta rahoillensa. Toisaalta nämäkin tuotteet taitavat tällä hetkellä Anttilasta maksaa alle femman kappale.


Mä olen yrittänyt itse siirtyä kokoajan hitaasti mutta varmasti kosmetiikkani kanssa yhä enemmän vegaanisiin ja eläinkokeittomiin yksilöihin. Vartalo- ja hiustuotteiden kanssa alan olemaan jo aika valmis, mutta meikkien kanssa menee vielä pieni ikuisuus. Sen jälkeen kun alkoi tutkailemaan omia meikkejään sitä tajusikin olevansa salainen himohamstraaja ja omistavansa valehtelematta kymmeniä melkein samansävyisiä mattahuulipunia. Niiden loppuun kuluttamisessa menee varmaan koko elinikäni. Toisaalta oon niin nirso meikkien suhteen, etten edes tiedä mistä mun pitäisi aloittaa vegaanisten meikkien etsiminen. Mulla on jotenkin niin vahva ennakkoluulo siitä, että kaikki ne ovat sellaisia kuultavia ja luonnollisia että olen jo kokeilematta päättänyt tuomita ne heti. Lupaan kuitenkin tutustua ja esitellä niitä aikanaan teillekkin!

Oon siis tällä hetkellä ihan rakastunut tähän Urtekramin ruusu- sarjaan. Tykkään jopa tosta deodorantista ihan järjettömän paljon, mikä on aika iso juttu multa joka oon ollut vannoutunut Lancôme Bocagen käyttäjä. Parasta tässä on se, että noita Urtekramin deodorantteja saa viisi samalla hinnalla kun tota Lancôme Bocagea yhden. Multa lähtee siis vahva suositus näille! Varsinkin toi käsirasva saa jopa mun superkuivat kädet pehmeiksi ja oon niitä kokoajan haistelemassa niiden erittäin hyvän tuoksun takia.

Ps. Ajattelin alkaa kerran kuukaudessa heittämään jonkun kosmetiikkavinkin tänne blogin puolelle ja tästä tulikin kesäkuun postaus. Mulla on just nyt miljoona juttua mitä haluaisin blogiin alkaa väsäämään ja inspiraatiota taas vaikka muille jakaa. Jes jes jes!

Pps. Mulle ei siis ole maksettu tästä postauksesta yhtään mitään. Ihan vaan selvennyksen vuoksi. 

10 kommenttia:

  1. Ootko kokeillu treat collectionin meikkejä? Oon kuullu et ne on hyvii ja tosi pigmenttisii vaik ovatki vegaanisia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En itseasiassa ole! Noi menee ehdottomasti kokeilulistalle, kiitti!

      Poista
  2. Mul tulee ain hyvä mieli ku huomaan et sult on tullu uus postaus <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvaa tuleeko tälläisistä kommenteista hyvä mieli! Kiitti!

      Poista
  3. Nää on mun lemppareita kans!! Just eilen Anttilassa tsekkailin, ruusu ja aloe vera sarjat oli vielpä tarjouksessa! Ruusushampoo tuoksuu tosi ihanalta ja nordic birch on tosi hyvä mun kuiville hiuksille. Täytyis varmaan käydä hakemassa toi käsivoide ja dödö testiin, oon ollut vähän skeptinen niiden suhteen niin en vielä oo ostanu. Ja viel et tosi kiva uus postaussarja, ootan innolla jo tulevii osii!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitäis varmaan myös käydä testaamassa noi shampoot, mut mulla on kyllä Lushin shampoota jäljellä vielä sen verran et veikkaan tarvitsevani uutta vasta joskus syksyllä. Käsivoiteesta ja dödöstä lähtee multa ainakin sen verran suuret suositukset et kannattaa ihmeessä ainaki testata! Voihan ne antaa vaikka eteenpäin jos ei ite tykännytkään tai ainakin niin mä teen kaiken kosmetiikan kanssa joka ei mulle sovikkaan. Hei hyvä et ainakin joku tykkää! Pidän sut mielessä ku tätä jatkan!

      Poista
  4. Käy kattomassa Ekolon meikkitarjonta! oletan että ruohonjuurestakin varmaan löytyy? ekolossa jotkut meikit kyl vähän kalliimpia. Mut niillä on tosi laaja valikoima 5/5 kauneudenhoitotuotteita (just esim urtekramia) hiustenhoidosta eteerisiin öljyihin:) suurin osa vegaanisia, luomua yms!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo hei hyvä vinkki kiitti tästä! Mä voisin käydä tulevalla viikolla tsekkailee Ruohonjuuresta.

      Poista
  5. Hei katopa vaikka tää lista, voin luvata että pigmenttiä löytyy ja etenkin tota Aromia suosittelen itsekin kun on vegaanisen lisäksi luonnonkosmetiikkaa!

    http://veganmakeup.tumblr.com/post/108956026080/lots-of-indie-and-small-cosmetic-companies-are

    VastaaPoista
  6. Ihana blogi❤ käy kattoo munkin blogii☺ sartsujahepat.blogspot.com

    VastaaPoista

finnish & english only
contact: nelli.kentta@hotmail.fi